معامله گر و سرمایه گذار بازارهای مالی از قبیل بورس ایران یا سایر بورس های جهانی ( نزدک و اس اند پی ۵۰۰ و بورس نیویرک) ، ارزهای دیجیتال و یا فارکس هستید، این پست قطعن می تواند برای شما مفید باشد.

اگر با دنیای کامپیوتر آشنا هستید، شاید بدانید که سیستم عامل هایی مانند ویندوز ممکن است کرک شوند. شما می توانید به راحتی یک نسخه غیرقانونی دریافت کنید و آن را روی رایانه خود نصب کنید. به همین ترتیب، تقریباً می توانید نسخه کرک شده هر نرم افزاری مانند مایکروسافت آفیس ، آدوب فتوشاپ و غیره را به صورت رایگان دریافت کنید. اما، چرا بیشتر سازندگان لپ‌تاپ، میلیونها تومان برای نصب نرم‌افزار بر روی لپ‌تاپ جدید شما دریافت می‌کنند؟ چرا بسیاری از افراد و سازمان ها برای تهیه نرم افزارهای اصلی پول می پردازند؟ فقط دو دلیل ساده برای آن وجود دارد:

 1. استفاده، کپی یا توزیع نرم افزارهای کرک شده غیرقانونی است:

 از آنجایی که در کشوری مانند ایران، ردیابی میلیون‌ها نفری که از نرم‌افزار غیرقانونی و محتوای دیجیتال استفاده می‌کنند تقریباً غیرممکن است. اکثر مردم بدون ترس از گرفتار شدن آزادانه از آن استفاده می کنند. حتی بیشتر ما نمی دانیم که غیرقانونی است یا خیر.

 2. مسائل مربوط به حریم خصوصی و امنیت:

این چیزی است که مردم به ندرت درباره آن می دانند، از جمله کسانی که ادعا می کنند مهندس کامپیوتر در فروشگاه های رایانه هستند و کسانی که ویندوز کرک شده و سایر نرم افزارها را روی رایانه شما نصب می کنند. وقتی نرم افزاری را نصب می کنید، به آن دسترسی کامل به منابع رایانه خود می دهید. اکنون آن نرم افزار می تواند هر کاری را که می خواهد انجام دهد بدون اینکه تحت نظر شما باشد. و این شامل ارسال اسناد، عکس ها یا ویدیوهای مهم شما، سرقت رمز عبور حساب بانکی یا کلید خصوصی کیف پول کریپتویی شما  و بسیاری خطرات دیگر از این دست است که می توانید به آنها فکر کنید. به همین دلیل است که ویندوز قبل از نصب هر نرم‌افزار شخص ثالث از شما اجازه می‌خواهد و به شما توصیه می‌کند فقط در صورت اعتماد به ناشر آن را نصب کنید.

با این حال، با نصب ویندوز کرک شده اتفاقی که می افتد این است که شخص یا هکری که نرم افزار را کرک می کند و توزیع می کند، ممکن است کد منبع را تغییر داده و دستورات خود را روی آن بنویسد. کد منبع کدی است که شامل مجموعه ای از دستورالعمل ها یا منطق اصلی برنامه است که یک CPU می تواند آن را درک کند. به عنوان یک کاربر نهایی، این دستورالعمل ها یا دستورات هرگز به شما نشان داده نمی شوند. هکر می تواند بدون تغییر رابط کاربری یا منطق اصلی برنامه، دستورالعمل های اضافی برای انجام کارهای ماهیتی اضافه کند و هر زمان که آن نرم‌افزار کرک شده را نصب می‌کنید، کار می‌کند و مانند یک نرم‌افزار اصلی به نظر می‌رسد، اما در واقع ممکن است کارهای دیگری را در پس‌زمینه انجام دهد. آمار هک شدن ولت های کریپتویی ، که فقط به واسطه داشتن کلید خصوصی ولت ها ممکن است ، به صورت روزافزون در حال افزایش است، که خود تاییدی بر اهمیت استفاده از نرم افزارهای اصلی و رسمی است. یا مثلاً ممکن است تمام کلیدهایی را که از صفحه کلید خود تایپ کرده اید، از جمله اطلاعات حساس مانند آدرس و رمزهای عبور شما، ضبط کند و آن اطلاعات را برای هکری که نرم افزار را کرک کرده است، ارسال کند. حتی بدتر از آن، آدرس IP رایانه شما ممکن است برای تجارت غیرقانونی مواد مخدر، سلاح، و هر چیز بد دیگری که حتی تصورش را هم نمی‌کنید مورد استفاده قرار گیرد. به همین دلیل است که توصیه می شود همیشه از ویندوز و نرم افزارهای اصلی استفاده کنید. برای صرفه جویی در هزینه ها، امن ترین ایدر این بازارهای فعالیت نکنید از آنجایی که هدف کرکر تنها انجام کار دیگری است، نسخه‌های غیرقانونی ویندوز (به عنوان مثال یا هر نرم‌افزار دیگری) درست مانند نسخه اصلی کار می‌کنند و همه ویژگی‌ها بدون هیچ نقصی کار می‌کنند. اگر در حال حاضر از ویندوز اصلی استفاده می کنید، پس هیچ جای نگرانی نیست.

آیا واقعن منبع باز را درک می کنیم؟

چگونه منبع باز به هر کسی اجازه می دهد تا با اندروید ارتباط برقرار کند ؟  زیرا این جایگاه قانونی سیستم عامل است. بنابراین اصلاح اندروید و انتشار تغییرات شما قانونی است و البته اصلاح ویندوز و انتشار تغییرات شما غیرقانونی است (البته بدون پرداخت هزینه به مایکروسافت برای توانایی کار با SDK آنها و ساختن نرم افزارهایی که می توانیم بفروشیم).

چگونه می توانم ویندوز اورجینال بخرم؟

شما می توانید برای  خرید و نصب  آخرین و به روزترین  نسخه های ویندوز اورجینال ( قانونی) به دو روش عمل کنید:

روش اول:

روش اول این است که آن را به صورت فیزیکی از همین فروشگاه خریداری کنید که این نسخه دارای یک عدد دی وی دی به همراه لایسنس (شماره کاربری شما) می باشد که در زمان نصب ویندوز، آن را وارد کرده و از کلیه خدمات شرکت مایکروسافت به عنوان یک کاربر رسمی بهرمند شوید.

روش دوم :

راه حل دوم خرید مجازی لایسنس می باشد. که در این روش با ورود به سایت مایکروسافت ، ورژن ویندوز مورد نظر خود را دانلود کرده ، سپس با داشتن یک حساب بانکی بین المللی مانند ویزا، مستر کارت یا پی پال ، می توانید اقدام به خرید لایسنس مربوطه  کنید و پس از نصب ویندوز با وارد کردن لایسنس مربوطه ویندوز خود را اکتیو کنید. البته چون اکثر ما کاربران ایرانی بنا به شرایط تحریم های بین المللی از داشتن حساب نزد این بانک های محروم هستیم لذا امکان خرید مستقیم از شرکت مایکروسافت نیز برای شما مهیا نیست که به همین دلیل شرکت آورکام  این امکان را برای شما همراهان عزیز مهیا کرده است.

دیدگاه بگذارید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.