13 فوریه

نرم‌افزار مایکروسافت آفیس را به دو روش می‌توان تهیه کرد. یا به صورت  مجموعه مایکروسافت آفیس ۲۰۱۶ و یا اشتراک آفیس ۳۶۵٫ اما اگر تفاوت آفیس ۳۶۵ و آفیس ۲۰۱۶ را نمی‌دانید، با آورکام همراه باشید تا در مقاله‌ی امروزمان، آن را بیاموزید.

تفاوت آفیس ۳۶۵ و آفیس ۲۰۱۶

تفاوت اصلی اینجاست: آفیس ۲۰۱۶ محصول رایج مایکروسافت آفیس، یک جا و با پرداخت کامل به فروش می‌رسد. یک بار هزینه آن را پرداخت می‌کنید و یک نسخه از آفیس ۲۰۱۶ را که روی یک ویندوز یا مک می‌توان نصب نمود دریافت خواهید کرد. می‌توانید آفیس ۲۰۱۶ را تا هر زمان که بخواهید استفاده کنید و هیچ تاریخ انقضایی ندارد.

آفیس ۳۶۵  روش جدیدی است که مایکروسافت برای خرید آفیس ارائه کرده است. به جای پرداخت مبلغ زیاد به صورت یک جا، مبالغی را به صورت ماهانه یا سالانه پرداخت نموده و به آخرین نسخه مجموعه آفیس تا زمانی که پرداخت را انجام می‌دهید، دسترسی خواهید داشت. همچنین می‌توانید از فضای ذخیره‌سازی ابری OneDrive و اپلیکیشن‌های ویژه تبلت آفیس نیز استفاده کنید. می‌توانید اشتراکی را انتخاب نمائید که اجازه نصب آفیس را روی ۵ سیستم مختلف به شما می‌دهد و آن را با خانواده به صورت مشترک استفاده کنید.

آفیس ۲۰۱۶: یک محصول نرم‌افزاری رایج

آفیس ۲۰۱۶ یک محصول نرم‌افزاری رایج است. مایکروسافت برای کاربردهای خانگی آفیس ۲۰۱۶ نسخه Home & Student را ارائه کرده و همچنین یک نسخه دیگر شامل اپلیکیشن‌های جانبی برای کاربردهای تجاری، البته با قیمتی بالاتر.

بعد از پرداخت مبلغ کامل، کد فعالسازی آفیس ۲۰۱۶ در اختیار شما قرار می‌گیرد. دیگر نیاز به دریافت دیسک نیست، بلکه با یک کارت حاوی رمز که کد دانلود دارد و یا خرید دیجیتالی و دریافت کد در ایمیل می‌توانید از برنامه استفاده کنید.

این مجموعه آفیس تنها شامل Word، Excel، PowerPoint و OneNote است و در آن خبری از Outlook، Publisher و Access نیست.

مهمترین تفاوت آفیس ۳۶۵ و آفیس ۲۰۱۶در این است که از این نسخه تا هر زمانی که بخواهید می‌توانید استفاده کنید و دیگر نیاز به پرداخت ندارید. هرچند در صورتی که نسخه جدید آفیس ارائه شود یا باید نسخه جدید را بخرید یا به استفاده از همان نسخه قبلی ادامه دهید.

در هنگام خرید باید به نسخه ویندوز یا مک توجه کنید (قیمت هردو ۱۵۰ دلار است). در صورتی که سیستم خود را از مک به ویندوز یا برعکس تغییر دهید، نیاز به خرید یک آفیس جدید خواهید داشت.

آفیس ۲۰۱۶ را تنها روی یک سیستم می‌توانید نصب کنید. اگر بخواهید سیستم خود را عوض کنید، می‌توان آفیس را غیرفعال (Deactive) نمایید و سپس روی سیستم جدید نصب کنید. اما برای استفاده روی دو سیستم نیاز به خرید یک کد فعالسازی دیگر دارید.

آفیس ۳۶۵ نسخه Personal: اشتراک آفیس برای یک نفر

آفیس ۳۶۵ روش جدید فروش و توزیع مایکروسافت برای آفیس است. نسخه Personal آفیس ۳۶۵ طرح اشتراکی است که برای یک نفر و یک کامپیوتر ارائه شده است. این نسخه دسترسی دانلود آخرین ویرایش آفیس را به شما می‌دهد. در حال حاضر آخرین نسخه ۲۰۱۶ است، اما به محض ارائه نسخه جدید، قادر به بروزرسانی بدون پرداخت هزینه خواهید بود؛ این موضوع مهمترین تفاوت آفیس ۳۶۵ و آفیس ۲۰۱۶ در نسخه شخصی است.

از طریق اکانت مایکروسافت و کارت اعتباری می‌توانید اشتراک آفیس ۳۶۵ را دریافت کنید. هزینه اشتراک یک ساله ۷۰ دلار و ماهانه ۷ دلار است. همچنین نسخه یک ماهه آفیس ۳۶۵ به صورت رایگان قابل استفاده است و قبل از پرداخت می‌توانید آن را تست کنید.

مجموعه آفیس شامل Word، Excel، PowerPoint و OneNote است و همچنین Outlook، Publisher و Access را نیز شامل می‌شود که باز هم تفاوت آفیس ۳۶۵ و آفیس ۲۰۱۶ را در نسخه شخصی نشان می‌دهد. به علاوه ۱TB فضای ذخیره سازی آنلاین در OneDrive دارد.

یکی دیگر از نکاتی که می‌توان به عنوان تفاوت آفیس ۳۶۵ و آفیس ۲۰۱۶  نام برد، امکان ۶۰ دقیقه تماس تلفنی از طریق اسکایپ در ماه برای زمانی است که اشتراک آفیس ۳۶۵ (نسخه شخصی) را دریافت می‌کنید.

تا زمانی که پرداخت صورت گیرد، اشتراک شما برقرار بوده و امکان دانلود وجود دارد و به محض عدم پرداخت، اشتراک پایان می‌پذیرد. در صورت تغییر سیستم عامل برای استفاده از آفیس ۳۶۵ نیاز به هزینه کردن نیست و تنها کد فعالسازی را غیرفعال کرده و در سیستم جدید نصب می‌نمایید که یکی دیگر از موارد تفاوت آفیس ۳۶۵ و آفیس ۲۰۱۶ در نسخه شخصی است. نسخه آفیس ۳۶۵ Personal تنها امکان نصب روی یک سیستم را به شما می‌دهد.

آفیس ۳۶۵ نسخه Home:  اشتراک آفیس برای (حداکثر) ۵ نفر

آفیس ۳۶۵ Home برای استفاده در خانواده یا افرادی که با چند سیستم کار می‌کنند طراحی شده است. این نسخه شامل هرچیزی است که در نسخه Personal وجود دارد، با این تفاوت که تا ۵ سیستم مختلف می‌توانند از آن استفاده کنند. هزینه آن ۱۰۰ دلار برای یک سال و ۱۰ دلار برای یک ماه می‌باشد. در نتیجه اگر دو سیستم دارید، خرید نسخه Home به صرفه تر از خرید دو نسخهPersonal  است.

امکان نصب برنامه‌های آفیس روی ۵ سیستم به علاوه ۵ تبلت  (iPad،  اندروید یا ویندوز) وجود دارد. تا ۵ اکانت مایکروسافت، هر کدام می‌توانند از یک فضای ذخیره سازی ۱TB و اکانت ۶۰ دقیقه‌ای اسکایپ استفاده کنند.

با وجود تفاوت آفیس ۳۶۵ و آفیس ۲۰۱۶، بهتر است که کدام را بخریم؟

در طول زمان، مایکروسافت قصد دارد به جای پرداخت یک‌جای هزینه، فروش اشتراک را نهادینه کند. درست مثل Adobe که فروش فیزیکی فتوشاپ را متوقف کرده و تنها از طریق اشتراک ابری خلاقانه آن را ارائه می‌کند. مایکروسافت نیز با ارائه آفیس ۳۶۵ در شرایط کاملا به صرفه، چنین مقصودی را دنبال می‌کند.

به طور مثال برای خرید آفیس روی یک سیستم به مدت دو سال باید برای آفیس ۲۰۱۶، ۱۵۰ دلار و برای آفیس ۳۶۵ Home 140 دلار بپردازید. بعد از دو سال اگر آفیس ۲۰۱۶ داشته باشید و آفیس ۲۰۱۸ عرضه شود، قطعا ضرر خواهید کرد. در ضمن بهره بردن از Outlook، Publisher، Access، ۱TB فضای OneDrive، ۶۰ دقیقه اکانت اسکایپ، برنامه‌های آفیس برای تبلت و قابلیت تعویض سیستم عامل بین ویندوز و مک در انتخاب آفیس ۳۶۵ را نباید فراموش کرد.

اگر از آن دسته از افرادی هستید که دوست دارید همیشه برنامه‌هایتان به روز باشد، پس آفیس ۳۶۵ بگیرید. اگر هم فکر می‌کنید بیش از ۲ سال با آفیس ۲۰۱۶ کار خواهید کار خواهید کرد و با محدودیت‌های آن مشکلی ندارید، آفیس ۲۰۱۶ به صرفه‌تر است.

اگر به بیش از یک نسخه آفیس احتیاج دارید، آفیس ۳۶۵ به صرفه‌تر است. برای دریافت ۵ نسخه آفیس، هم می‌توانید آفیس ۲۰۱۶ را با ۷۵۰ دلار و هم می‌توانید با ۱۰۰ دلار، یک سال اشتراک آفیس ۳۶۵ بگیرید. تنها در صورتی آفیس ۲۰۱۶ به صرفه‌تر خواهد بود که بیش از هفت سال و نیم از آن استفاده کنید.

برای استفاده از آفیس روی تبلت، تنها راه بهره بردن از تمامی امکانات و ویژگی‌ها، آفیس ۳۶۵ است.

آفیس آنلاین: نسخه رایگان آفیس مبتنی بر وب

در حالی که ما روی نسخه دسکتاپ آفیس برای ویندوز و مک متمرکز شده‌ایم، مایکروسافت نسخه آنلاین آفیس را ارائه کرده است که کاملاً رایگان و مبتنی بر وب است. اگر استفاده از آفیس با مرورگر وب برایتان راحت است، می‌توانید از نسخه مبتنی بر وب Word، Excel و PowerPoint به صورت رایگان استفاده نمائید.

این نسخه شامل امکانات ساده آفیس است و همه ویژگی‌های نسخه دسکتاپ را ندارد. همچنین به صورت آفلاین قابل استفاده نیست، اما به طور کل جالب است. علاوه بر آن، با فرمت‌های آفیس سازگاری کامل دارد. اگر استفاده کمی از آفیس دارید، این نسخه می‌تواند کار شما را راه بیندازد.

همچنین مایکروسافت نسخه دسکتاپ OneNote را به طور رایگان ارائه کرده است و برای استفاده از OneNote نیازی به خرید آفیس نیست.

نحوه کنترل هزینه با آفیس ۲۰۱۶ یا آفیس ۳۶۵

قیمت‌هایی که برای نرم‌افزارها اعلام شده، متعلق به فروشگاه مایکروسافت است و مثلا اگر در آمازون جستجو کنید، می‌توانید آفیس ۲۰۱۶ نسخه Home & Student را با ۱۱۵ دلار (کمتر از ۱۵۰ دلار) و آفیس ۳۶۵ Personal را ۵۰ دلار (کمتر از ۷۰ دلار) و یک سال اشتراک آفیس ۳۶۵ Home را ۹۰ دلار (کمتر از ۱۰۰ دلار) پیدا کنید. بعد از خرید، کارت رمز عبور برای شما ارسال می‌گردد و می‌توانید برای فعالسازی از آن استفاده کنید. قیمت‌ها تغییر می‌کند، اما به طور معمول در آمازون پایین تر از مایکروسافت است.

ترجمه از مقاله‌ی Chris Hoffman

منبع: howtogeek

هم اکنون خرید کن

دیدگاه بگذارید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.