مایکروسافت
29 ژانویه

راهنمای نصب مایکروسافت ویندوز ۱۰

مایکروسافت به هر کسی می تواند ویندوز ۱۰ را به صورت رایگان دانلود کند و آن را بدون کلید نصب کند. این کار برای آینده قابل پیش بینی کار خواهد کرد، با تنها چند محدودیت کوچک حتی می توانید پس از نصب آن به نسخه کپی مجاز ویندوز ۱۰ ارتقا دهید.

این که آیا شما می خواهید ویندوز ۱۰ را در Boot Camp نصب کنید ، آن را در یک رایانه قدیمی که واجد شرایط ارتقاء رایگان نیست ، یا یک یا چند ماشین مجازی ایجاد کنید ، در واقع نیازی به پرداخت یک سنت ندارید.

نحوه دانلود ویندوز ۱۰ و نصب بدون کلید

مرتبط: دانلود ویندوز ۱۰ ISOs قانونی

اول، شما باید ویندوز ۱۰ را دانلود کنید . شما می توانید آن را به طور مستقیم از مایکروسافت دانلود کنید .

یک ابزار دانلود ویندوز ۱۰ وجود دارد که در سیستم های ویندوز اجرا می شود که به شما کمک می کند یک درایو USB برای نصب ویندوز ۱۰ ایجاد کنید. اگر شما در ویندوز نیستید، می توانید از  صفحه دانلود ویندوز ISO 10  برای دانلود مستقیم ISO (به عنوان مثال، اگر شما ویندوز ۱۰ را در Mac Boot Camp نصب می کنید). اگر شما از آن صفحه در یک ماشین ویندوز بازدید میکنید، به جای آن به صفحه ابزار دانلود مراجعه کنید.

فرآیند نصب را آغاز کنید و ویندوز ۱۰ را به طور معمول نصب کنید. یکی از نخستین صفحه هایی که می بینید از شما خواهش می کند کلید محصول خود را وارد کنید تا بتوانید “فعال کردن ویندوز” شوید. با این وجود، فقط می توانید از لینک “من یک کلید محصول” در پایین پنجره کلیک کرده و ویندوز به شما اجازه می دهد تا روند نصب را ادامه دهید. ممکن است از شما خواسته شود که بعدا در فرآیند کلید محصول را وارد کنید، اگر فقط هستید، فقط یک پیوند کوچک مشابه برای جست و جوی آن صفحه جستجو کنید.

اگر این گزینه را مشاهده نکنید، می توانید کلید راه اندازی KMS مشتری را برای ادامه نیز فراهم کنید . این کلید ها کپی فعال ویندوز را به شما نمی دهد مگر اینکه در سازمان با سرویس مدیریت کلید باشید، اما به شما اجازه می دهد تا از طریق فرایند نصب ویندوز دریافت کنید.

هنگامی که این گزینه را انتخاب میکنید، میتوانید «Windows 10 Home» یا «Windows 10 Pro» را نصب کنید. توجه داشته باشید اگر قصد دارید نسخه ارتقاء به نسخه پرداخت شده بعدا پرداخت کنید، ارزانتر خواهد بود به Windows 10 Home بروید، بنابراین ممکن است بخواهید نسخه اصلی را نصب کنید. هر نسخه ای که انتخاب می کنید، ویندوز ۱۰ به طور معمول نصب خواهد شد.

مرتبط: چگونه فعال سازی ویندوز کار می کند؟

پس از اینکه ویندوز ۱۰ بدون کلید نصب کردید، در واقع فعال نخواهد شد . با این حال، یک نسخه غیر فعال از ویندوز ۱۰ هیچ محدودیتی ندارد. با ویندوز XP، مایکروسافت از ویندوز Genuine Advantage (WGA) برای غیر فعال کردن دسترسی به رایانه خود استفاده کرد. این روزها، ویندوز فقط به چند روش کوچک و کوچک به شما شکایت می کند.

در ابتدا شما تفاوتی نخواهید داشت. در نهایت، ویندوز کمی به شما خیره خواهد شد. اول، شما علامت Watermark را در گوشه پایین سمت راست صفحه خود خواهید دید. شما همچنین می بینید “ویندوز فعال نشده است. اکنون ویندوز را فعال کنید. “در پایین برنامه تنظیمات لینک کنید. این تنها شکل ناخن است که می بینید – به عنوان مثال پنجره های پاپ آپ وجود ندارد.

دوم، شما نمی توانید تصویر زمینه دسک تاپ خود را تغییر دهید و از صفحه شخصی سازی> جلد سابقه در برنامه تنظیمات. قبل از اینکه بتوانید شخصی خود را شخصی سازی کنید، در بالای این پنجره، «شما باید ویندوز را فعال کنید»، و گزینه هایی برای تغییر تصویر زمینه شما خاکستری خواهد شد.

با این حال، هنوز می توانید تصویر زمینه خود را تغییر دهید. به عنوان مثال، شما می توانید با کلیک راست بر روی یک تصویر در فایل اکسپلورر و انتخاب “تنظیم به عنوان پس زمینه دسکتاپ” را انتخاب کنید. شما همچنین می توانید یک تصویر را در برنامه عکس، یک کلیک بر روی دکمه منو، کلیک کنید “تنظیم به عنوان”، و کلیک کنید “تنظیم به عنوان پس زمینه ویندوز ۷ در نهایت شما را به پس زمینه سیاه تغییر داد، اما ویندوز ۱۰ به نظر نمی رسد این کار را انجام دهد.

شما ویندوز ۱۰ را شامل تصاویر پس زمینه زیر پوشه C: \ Windows \ Web در فایل اکسپلورر.

به جز این محدودیت های اساسی، سیستم ویندوز ۱۰ شما برای همیشه کار خواهد کرد. هیچ نشانه هایی از علامت های علامت وجود ندارد، شما تمام به روز رسانی های سیستم را دریافت خواهید کرد، و هر چیز دیگری کاملا کاربردی است. تنها چیزی که می تواند این را تغییر دهد به روز رسانی ویندوز ۱۰ است، اما مایکروسافت از ویندوز ۷ به طور فزاینده ای کاهش یافته است.

چگونه به ارتقا ویندوز ۱۰ به یک نسخه فعال

با ویندوز ۱۰، شما هم اکنون می توانید نسخه ای از یک نسخه غیر واقعی از ویندوز را به یک مجوز ارتقا دهید. برنامه تنظیمات را باز کنید و به Update & Security> Activation بروید. شما یک دکمه “برو به فروشگاه” که شما را به فروشگاه ویندوز منتقل می کند، اگر ویندوز مجوز نداشته باشد.

در فروشگاه، می توانید یک مجوز رسمی ویندوز خریداری کنید که کامپیوتر شما را فعال می کند. نسخه اصلی ویندوز ۱۰ هزینه ۱۲۰ دلار، در حالی که نسخه حرفه ای هزینه ۲۰۰ دلار است. این یک خرید دیجیتالی است و بلافاصله باعث می شود تا نصب ویندوز فعلی شما فعال شود. مجوز فیزیکی لازم نیست.

ما Windows 10 Professional را به عنوان مثال در اینجا نصب کردیم، بنابراین فروشگاه ویندوز اجازه می دهد ما مجوز $ ۲۰۰ ویندوز ۱۰ را بخریم.

این گزینه ممکن است در همه کشورها موجود نباشد قیمت ها در اینجا برای نسخه ایالات متحده فروشگاه ویندوز هستند.مایکروسافت قیمت های مختلف در کشورهای مختلف و ارزهای مختلف را می پردازد.


ویندوز ۷، ۸ و ۸٫۱ کار مشابهی را انجام دادند. مایکروسافت به طور رسمی به شما اجازه دانلود ویندوز بدون یک کلیدواژه را نمیدهد و هیچ راهی برای ارتقا کامل به یک سیستم مجوز از داخل ویندوز وجود ندارد. این باعث می شود که این همه وسوسه تر از ویندوز ۱۰ باشد، مثلا شما می توانید ویندوز ۱۰ را در بوت کمپ بر روی مک خود نصب کنید و اگر خودتان آن را به طور مرتب استفاده کنید، می توانید به سرعت برای حذف علامت گذاری علامت گذاری شده در صورتی که ارزش آن را داشته باشید شما. این یک نسخه آزمایشی رایگان است و شما می توانید از آن برای ساخت تمام ماشین های مجازی که برای آزمایش های مورد علاقه استفاده می کنید استفاده کنید.

مسلما قرارداد مجوز ممکن است بگوید شما قصد ندارید آن را بدون یک کلید استفاده کنید، اما موافقت نامه های مجوز مایکروسافت انواع مختلف گیج کننده را بیان می کند. توافق نامه مجوز مایکروسافت با استفاده از نسخه های “نصب شده” محبوب ویندوز ۱۰ بر روی رایانه های شخصی که خودتان می سازد را ممنوع می کند . اگر مایکروسافت نمی خواهد مردم را از کدهای غیر فعال از ویندوز ۱۰ برای مدت زمان طولانی استفاده کند، می تواند یک به روز رسانی سیستم را که این را غیرفعال می کند، منتشر کند.

دیدگاه بگذارید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.